2013. május 27., hétfő

Kán(aán)

Először is had kérjek elnézést a szörnyű szóviccért. Remélem a pár rosszul sikerült képből is át fog jönni a hely varázsa. Nem is húzom tovább inkább pattanjunk nyeregbe.

Gorica 

Szeretném leszögezni,hogy nem vagyok egy improvizálós fajta - már ami a biciklizést illeti - csak akkor indulok el ha tudom is hova akarok menni. Mostanában kissé átavanzsáltam amolyan "kilométer fetisiztává" ami a valóságban annyit tesz,hogy minél gyorsabban minél messzebbre. Ez a szerdai etap is hasonlóan indult kinéztem a célpontot és gyerünk. Annyi volt a különbség,hogy másnap nem volt semmi dolgom,emiatt a tempó kicsit lazább volt a megszokottnál. Épp elhagytam Bükkösdöt amikor elhaladtam egy kereszteződés mellett.Már sokszor jártam erre de eddig valahogy elkerülte a figyelmem egy kis fa irányjelző tábla rajta a felirat: Gorica,Kán.A táblát meglátva beugrott egy régebben olvasott újságcikk Kánról,de csak nagyon halvány emlékekre futotta az elmémtől és talán emiatt vagy csak mert olyan szépen sütött a nap vissza fordultam. A bekötőút kiváló minőségű ugyanis az erdészet egyik vendégházába vezet. Ebből gondolom mindenki rájött,hogy ez az út bevezet az erdő mélyére. Érdemes tudni rólam, hogy tekerés közben - teljesen közveszélyes módon - zenét hallgatok,hangosan.És mégis amikor ott gurultam az erdőben valami belső kényszer miatt kikapcsoltam és hallgattam az "erdő dalát".Tudom,hogy ez elég nyálasan hangzik de az a hangulat,illat,madárcsicsergés tényleg magával ragadó. Az viszont már cseppet sem volt az mikor elérkeztem egy behajtani tilos táblához.A szerencsére itt is találtam egy kis útbaigazító fa táblát és követve az instrukciókat el is kanyarodtam. Ekkor az út minőség -és a tempóm - drasztikusan lecsökkent, ezért (férfiak férfiasságának védelmi céljából) egy MTB erősen ajánlott. Egy kis döcögés után szembejött velem egy "Kerámia" tábla egy kocsibejárón és egy ház fákkal körülvéve. Haza érve utána olvastam: egy igazi kerámia művész lakik itt,előzetes bejelentés alapján lehet menni családi kerámiázásra akit érdekel az katt ide.Kicsit odébb egy szép nagy dimbes-dombos rét bontakozik ki. Tökéletes helyszín lehetne egy fesztiválnak (mondjuk egy amolyan Ozora vs. Remeterét) úgyhogy ha valaki járatos a party szervezésben és van ismeretsége kérem jelentkezzen.Innen már csak egy kis távolság és meg is érkeztünk Goricára,ami ha ragaszkodunk a tényekhez a wiki szerint még Bükkösd része.
Valójában csak egy utca az egész,de milyen utca.Kezdésnek meg kell mászni -aki fel bír tekerni annak innen is respect - egy olyan kb. 15% emelkedőt.Szerencsére az út tetején pont egy kút (és turistaút csomópont) van,úgyhogy aki megszomjazik azonnal ihat is.

A település kb. 3 állandó lakossal rendelkezhet,a többi ház főleg bérelhető vagy eladó de mind remek állapotban van és a hangulat...a hangulata az egész helynek valami csodás.Pedig nincs semmi látni való,csak városi gyerekként sosem gondoltam volna,h léteznek még ilyen eldugott kis települések.Az a pár helybeli pedig hihetetlen kedves,amint meglátnak mosolyognak és köszönnek,ilyet is ritkán látni.


Kán

Kiérve Goricából egy enyhe kanyar után ez a látvány fogad :


Az állat tömeg nem a véletlen műve,a két település között majdnem kész állapotban található egy lovastanya.Gondolom ha kész lesz akkor bárki mehet majd "cowoykodni" egy kicsit,a tábla már kint van.Tovább döcögve a most már csak kavicsos úton nem sokkal az utolsó szarvas marha után egy kis emelkedő kezdődik.Ennek az emelkedőnek a tetején kezdődik az "üdülőfalú" Kán.

Engem személy szerint már az első házat meglátva beszippantott a falú hangulata.Egy kicsit olyan érzése van az embernek mintha visszautazott volna az időben és azt várja mikor jelenik meg Rózsa Sándor.A legjobb az egészben,hogy lehet portát bérelni és aki akar egy kicsit tényleg úgy élhet mint az őseink,lehet kenyeret sütni kemencében,lábosból fürdeni vagy csak heverészni egész nap a fűben. De sajnos a sok eladó tábla azt mutatja az emberek nem vevők az ilyesfajta turizmusra vagy talán csak rossz (a weblapot elnézve tutira) a marketing .A házak itt is szinte makulátlanok és itt is van pár helyi lakos (az egyik legmodernebb porta egy holland páré akiket talán a későbbiekben megpróbálok majd meginterjúvolni) ,de a kocsma sajnos zárva van.




Lehet itt is lovagolni,szállást bérelni,meg a weblap szerint egy csomó mindent.Áradozhatnék még itt oldalakon át,de aki teheti és nem sajnálja a kilométereket gyalog vagy két keréken valamikor mindenképp látogasson el ide.A falu másik végén  folytatódik egy turista útvonal szóval nem kell,hogy ez a hely legyen a végállomás.Sajnálom,hogy csak ennyi képet készítettem,de amint alkalmam lesz rá visszatérek és csinálok pár szebbet,jobbat.Aki pedig vizuális típus annak itt egy régebbi videó(Gorica és Kán a 38. perc felétől) :

A gumijavító készlet legyen veletek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése